2014. augusztus 26., kedd

Ismerkedés a fotózás örömeivel


A bjd-zés számos alkalmat ad, hogy kontár módjára valamibe belefogjak, szakbarbárként tiporva a téma szépségét. Miután a varrást már számtalanszor meggyaláztam, most a fotózással próbáltam ismerkedni. Arra már régebben rájöttem, hogy nem a géptől függ az elkészült kép esztétikai minősége (lásd apósom, s most is Fúj, de gonosz vagyok!), hanem inkább a fotós szemétől. Azért van pár trükk, amit talán én is képes vagyok Csekély Értelmű Medvebocsként alkalmazni.

Egyik ilyen találmány a kartonból készült keret, amelyre fehér lepedőanyagot feszítettem ki, ezzel szűrve a lámpa fényét, s a háztartási alufóliával bevont kartonlap, amely az ellenoldalon a fény megsokszorozódását hivatott ellátni.

Nekem így sikerül, bár hozzá kell tenni, hogy a lámpában nem volt túl erős izzó, mindenképpen kell majd egy jobbat beszereznem, de egy próbát nagyon is megért és meggyőzött, hogy érdemes ezzel foglalkozni, ezt használni a fotózáskor.




1. kép: Ez egy minden trükköt nélkülöző felvétel, látszik, hogy Estel /Dragondoll Ying Ying/ balról kapja a fényt az ablak felől. Imádom ezt a képet, amolyan „reggeli” hangulata van.
 
 
 
 

2. kép: Itt már jobb oldalról megvilágítottam egy gyenge izzójú kislámpával, látható is a narancsos hatás, balról pedig a kékes szín az ablak felől jövő fénytől.
 
 
 
3. kép: Itt a baloldalra tettem a derítőt, a hatás még mindig nagyon narancsos.
 
 
 
 
4. kép: A fényforrás elé tettem a lepedőt, hogy szűrt fényt kapjak.
 
 
Nagyon tetszik a hatás, mindenképpen fogok ezzel még játszadozni.
 
 
 
 
 
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése