2014. október 25., szombat

Hajpánt


Ma vettünk egy hajpántkészletet, amiből sajnos csak kettő használható, a maradék három túl gyenge, nem képes lánykám fufruját a helyén tartani. Miközben mérgesen hajlítgattam őket, felmerült bennem, hogy talán kezdhetnék valamit velük (mint minden kidobásra váró dologgal).

 
Végül hajpánt maradt, csak kisebb méretben Estelnek átalakítva. A melegítéssel akadt egy kis gondom, mert a láng feletti csak pontokban melegíti fel a műanyagot, s feketére égeti, a sütőben pedig az alja odaolvad a tepsihez (inkább ne beszéljünk róla, hogy ezt honnan tudom…khm).

Ami valóban használható volt az a forróvizes melegítés, úgy, hogy belelógattam a hajpántot, így minden oldalról egyformán kapta a hőt.

Egyszóval, így készítettem;

1. Vettem egy nagyméretű, színes gémkapcsot. Kiegyenesítettem, majd, mint egy hajpántot Estel fejére méreteztem.
 
 
 

 

 
 
2. Ehhez a „sablonhoz” méretezve hajlítottam meg a hajpántot. Egy másik, kisebb méretű fém gémkapcsot felhasználva rögzítettem a kívánt méretet.





 

 
3. Felforraltam a vizet, majd húsfogóval (nincs egyetlen valódi szerszámom se, azzal dologozom amivel tudok) belelógattam az összekötözött hajpántot a forrásban lévő vízbe. Alig fél percig volt benne.
Melegen még lehet rajta igazgatni.


 

4. Hagytam kihűlni, majd levettem a drótot róla és olló (nem a legjobb megoldás az ollóra nézve) segítségével a megfelelő hosszúságúra vágtam.
 


 

5. A levágott végeket egy durva felületű, fém körömreszelővel átdörzsöltem, hogy ne karcoljanak.
 


 



Tipp
Ha valaki kiakarja ezt próbálni, vékony, hajlékony hajpántot vegyen és lehetőleg olyat, amelynek a belső felén nincsenek fogacskák, mert az olyan hajpánt nem fekszik annyira szépen rá a baba fejére, s a hajában is látszanak a fogacskák okozta a csíkok.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése